- ANA SAYFA
- Mesleki Etik Kuralları
Güncelleme Tarihi: 03 Nisan 2018
Gösterim: 6598
Mesleki Etik Kuralları
Türk Kütüphaneciler Derneği tarafından 1996 yılında geliştirilen ve üyeler tarafından da benimsenen mesleki ilkelere göre;
Bilgi hizmetleri alanında çalışanlar;
- İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi ve diğer uluslararası sözleşmelerde öngörülen bir bilgi edinme özgürlüğünü toplumun tüm bireyleri için savunur ve gereklerini yerine getirmeye çalışır.
- Mesleki gücünü, bilginin kullanımından alır.
- Bilgi kullanıcılarına ırk, dil, din, cinsiyet, toplumsal statü ve görüş ayrımı gözetmeksizin bilgiye erişimde eşit davranır.
- Doğru ve yeterli bilgiyi zamanında sunarak, mesleki görevini mesleğe değer katacak şekilde gerçekleştirir; böylece bireylerin, yönetimin ve toplumun saygısını kazanır ve bunu korur.
- Bilgi üreticilerinin telif haklarına saygı duyar ve korur.
- İstenen veya sağlanan bilgi ile ilgili olarak her kullanıcının özel yaşamının gizliliğine saygı gösterilmesi ilkesine bağlı kalır.
- Nesnel verilere dayanmayan, haksız karalamalarla meslek elemanlarının, genel olarak meslek grubunun ya da bir bilgi merkezinin saygınlığını zedeleyecek söylem ve davranışlarda bulunmaz.
- Bağlı bulunduğu kuruma ve haklarına zarar verecek davranışlardan kaçınır, bağlı bulunduğu kurumun amaçlarına hizmet eder.
- Mesleki çıkarları kişisel çıkarların üstünde tutar.
- Mesleğini ve görevini kişisel çıkarları için kötü amaçlarla kullanmaz.
- Bu ilkelerin benimsenmesi için çaba harcar.